Trh online reklamy v České republice zaznamenal v roce 2024 kontinuální růst, když se celkové investice vyšplhaly na 64 miliard korun. To představuje meziroční nárůst o 7,5 %. Největší přispění k tomuto výsledku měla display reklama, která rostla o 9,5 %, a programaticky řízený nákup display reklamy, který si polepšil o 11 %. Reklama ve vyhledávání zaznamenala mírný růst o 3 %.
Investice do internetové reklamy dosáhly v roce 2024 rekordní částky při započtení ceníkových a čistých cen. Tento vývoj potvrzuje dlouhodobou růstovou dynamiku online inzerce. Podle Michala Hanáka, předsedy předsednictva SPIR, stabilní růst investic do online reklamy odráží důvěru zadavatelů v tento mediatyp, což je podporováno kvalitním obsahem a obchodními modely.
Do roku 2025 se odhaduje růst o 6,7 %, který by mohl zvýšit celkové investice na 68,3 miliardy korun. Účastníci výzkumu však tradičně zůstávají opatrní ve svých prognózách.
Největší podíl investic v roce 2024 opět směřoval do display reklamy, která dosáhla celkových 46,2 miliardy korun. Tento segment zahrnuje různé formáty jako reklamu v obsahových sítích (např. Seznam Sklik, Google Ads nebo Facebook), RTB a nativní formáty. Na druhém místě zůstává reklama ve vyhledávání s investičním objemem 16,5 miliardy korun. Naopak katalogové zápisy a řádková inzerce přinesly médiím tržby 1,2 miliardy korun, ale přesto zaznamenaly 2 % pokles. Celkově se internetová reklama zvýšila v roce 2024 o 7,5 %.
Výzkum proběhl v lednu a únoru 2025 za účasti různých segmentů trhu, včetně internetových médií, reklamních sítí, digitálních a specializovaných agentur a přímých zadavatelů. Detaily o metodice a dalších aspektech jsou dostupné na www.inzertnivykony.cz.