Stížnosti obyvatel Prahy 4 na přeplněné spoje MHD

Stížnosti obyvatel Prahy 4 na přeplněné spoje MHD narůstají, zpoždění a zhoršení komfortu jsou běžné. Nová linka metra D by měla pomoci, ale bude hotova nejdříve v roce 2030. Radní pro dopravu Jaroslav Mách potvrzuje tyto problémy a doufá, že nové linky zlepší situaci. Navzdory plánům vnímají někteří obyvatelé řešení jako vzdálenou perspektivu.


Stížnosti obyvatel Prahy 4 na přeplněné spoje městské hromadné dopravy se stávají čím dál více naléhavým problémem. Autobusy a tramvaje nestačí uspokojit poptávku v ranní a odpolední dopravní špičce, což způsobuje zpoždění a zhoršení komfortu cestujících. Řešením by měla být nová linka metra D, která však nebude zprovozněna dříve než v roce 2030.

Podle místních obyvatel spoje na lince 118, která vede na smíchovskou stranu Vltavy, nezvládají ranní přepravu cestujících, což vede k značným komplikacím. 'Kromě toho, že musím přestupovat z autobusu ještě na jiné a oba jsou kapacitně nedostačující, občas na Budějovické přistoupí i podnapilý bezdomovec, se kterým se pak v autobusu mačkáme. Není to příjemné,' říká Lucie K.

Plány na výstavbu nové linky metra D by měly ulevit obyvatelům Krče a Lhotky. Stavba byla zahájena v roce 2022 a v současnosti probíhá výstavba prvního úseku mezi stanicemi Pankrác a Olbrachtova. Díky nové lince by mělo dojít k odlehčení přetížených autobusových spojů. Součástí projektu je také výstavba nových tramvajových tratí, které by měly zlepšit dostupnost veřejné dopravy v oblasti Prahy 4.

Radní pro dopravu Jaroslav Mách potvrzuje problematiku přeplněné MHD v Praze 4 a uvádí, že nové linky by měly zlepšit situaci v oblasti. 'Do metra na lince C se ve špičce nevejdou pasažéři a často musí čekat na další soupravu. Zároveň jsou problémy u navazujících autobusových spojů, nejvíce přeplněné jsou na lince 118,' říká Mách.

Nové linky metra D a tramvajové tratě se očekávají po roce 2030. Plánovaná trasa zahrnuje stanice Olbrachtova, Nádraží Krč, Nemocnice Krč a Nové Dvory. Automatický systém řízení bez strojvedoucího by měl umožnit častější provoz metra během dopravní špičky. Dopravní podnik Praha plánuje automatický systém zavést i na lince C. Rozšíření tramvajových tratí by mělo zahrnovat ulice Na Pankráci, Hvězdova a Na Stráži, s konečným cílem prodloužení tratě ke stanici metra Budějovická.



Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář

Hlavní zprávy