Stížnosti obyvatel Prahy 4 na přeplněné spoje městské hromadné dopravy se stávají čím dál více naléhavým problémem. Autobusy a tramvaje nestačí uspokojit poptávku v ranní a odpolední dopravní špičce, což způsobuje zpoždění a zhoršení komfortu cestujících. Řešením by měla být nová linka metra D, která však nebude zprovozněna dříve než v roce 2030.
Podle místních obyvatel spoje na lince 118, která vede na smíchovskou stranu Vltavy, nezvládají ranní přepravu cestujících, což vede k značným komplikacím. 'Kromě toho, že musím přestupovat z autobusu ještě na jiné a oba jsou kapacitně nedostačující, občas na Budějovické přistoupí i podnapilý bezdomovec, se kterým se pak v autobusu mačkáme. Není to příjemné,' říká Lucie K.
Plány na výstavbu nové linky metra D by měly ulevit obyvatelům Krče a Lhotky. Stavba byla zahájena v roce 2022 a v současnosti probíhá výstavba prvního úseku mezi stanicemi Pankrác a Olbrachtova. Díky nové lince by mělo dojít k odlehčení přetížených autobusových spojů. Součástí projektu je také výstavba nových tramvajových tratí, které by měly zlepšit dostupnost veřejné dopravy v oblasti Prahy 4.
Radní pro dopravu Jaroslav Mách potvrzuje problematiku přeplněné MHD v Praze 4 a uvádí, že nové linky by měly zlepšit situaci v oblasti. 'Do metra na lince C se ve špičce nevejdou pasažéři a často musí čekat na další soupravu. Zároveň jsou problémy u navazujících autobusových spojů, nejvíce přeplněné jsou na lince 118,' říká Mách.
Nové linky metra D a tramvajové tratě se očekávají po roce 2030. Plánovaná trasa zahrnuje stanice Olbrachtova, Nádraží Krč, Nemocnice Krč a Nové Dvory. Automatický systém řízení bez strojvedoucího by měl umožnit častější provoz metra během dopravní špičky. Dopravní podnik Praha plánuje automatický systém zavést i na lince C. Rozšíření tramvajových tratí by mělo zahrnovat ulice Na Pankráci, Hvězdova a Na Stráži, s konečným cílem prodloužení tratě ke stanici metra Budějovická.