Fanoušci kultury poslali v dárcovské akci NIC 2020 přes 3 miliony korun

V pátek 1. května vyvrcholila benefiční akce NIC 2020, kterou uspořádala radní pro kulturu Hana Třeštíková ve spolupráci s kulturním portálem GoOut. Fanoušci kultury zakoupili přes 8 tisíc virtuálních vstupenek na neexistující kulturní zážitky v celkové hodnotě 3 024 920 korun. Finančně tím podpořili svoje oblíbená divadla, galerie, kluby a kina. Radní chce na úspěšnou akci navázat a přilákat diváky na podzim přímo do sálů.


„Mám velkou radost, že diváci stojí za kulturou i teď, když jsou sály zavřené. Nakoupili vstupenky za více než tři miliony korun a právě k nim putuje osobní poděkování. Velký ohlas jsme zaznamenali i ze strany kulturních institucí, proto plánujeme na NIC navázat a uspořádat také NĚCO skutečného, kde se budou moci diváci s kulturou potkat naživo. Akci připravujeme na podzim, kdy už, doufáme, budou kulturní sály naplno otevřené, ale detaily odtajníme už v nejbližších týdnech,“ řekla radní pro kulturu Hana Třeštíková, Celkem se na neexistující představení prodalo 8 184 vstupenek za 3 024 920 korun. Mezi přispěvateli se objevili i krajané z USA, Belgie, Švýcarska nebo Nového Zélandu. Umělce navíc podpořilo částkou 250 tisíc korun HBO Europe. „Moc nás potěšilo, že se do akce zapojila divadla a kluby z celé republiky, dohromady 180 institucí z 22 větších i menších měst. Donátoři posílali své příspěvky nejčastěji do pražského Paláce Akropolis, Lucerna Music Baru, Žižkovského divadla nebo do kina Aero, Světozor či Bio Oko. V Brně byly nejpopulárnější FAVAL music circus, Divadlo Bolka Polívky nebo Fléda. Je vidět, že i v době krize je pro nás kultura důležitá,“ shrnul Lukáš Jandač, obchodní ředitel GoOut.  


Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
The Loop Jazz Club

Hlavní zprávy