Nová kampaň Prahy má za cíl zvýšit zájem o posilující dávky očkování proti nemoci covid-19

Hlavní město spouští další vlnu kampaně k očkování. Reaguje tak na zmenšující se zájem o posilující dávky a také na skutečnost, že od dnešního dne je zpřístupněno očkování třetí dávkou i pro děti starší 12 let. Praha zároveň upozorňuje na nutnost pravidelného testování a zodpovědného chování ke snížení šíření nákazy. Kampaň znovu vznikla ve spolupráci Magistrátu hl. m. Prahy a agentury DDB Prague.

uniweb weby

„Představujeme další fázi komunikační kampaně k?očkování, která reaguje na potřebu posilovacích dávek. Navazujeme tak přirozeně na komunikační aktivity magistrátu z minulého roku, díky kterým se pražská propagace očkování stala nejlepší reklamní kampaní v Česku za rok 2021 v rámci dlouhodobého projektu Reklamní katovna na webu mediar.cz,“ říká primátor hl. m. Prahy Zdeněk Hřib. Odborníci silně doporučují přeočkování obzvláště v tomto období, kdy se v populaci masivně šíří mutace omicron a vrchol této vlny se očekává v prvních únorových týdnech. I proto Magistrát hl. m. Prahy právě nyní spouští novou kampaň k očkování proti onemocnění covid-19. Navazuje tak na úspěšnou spolupráci s agenturou DDB Prague a především pak na pozitivní vnímání předešlých kampaní založených na přesmyčkách a jazykových hříčkách. „Největší odměnou za kampaně, které na magistrátu k tématice očkování vznikly, je pro město především vysoká proočkovanost Pražanů. Praha nabízí širokou nabídku očkovacích center a nyní se ještě uvolňují další termíny v?souvislosti s?tím, že někteří nemohou kvůli nákaze omikronem přijít, tudíž je aktuálně možnost nechat se naočkovat velmi rychle,” doplňuje primátor hl. m. Prahy Zdeněk Hřib. Hlavní důraz je tentokrát kladen na posilující dávky očkování, neboť je prokázáno, že očkování snižuje virovou nálož v populaci, což zmenšuje riziko vývoje dalších a dalších variant viru. Zejména ale ovlivňuje průběh nemoci samotné, chrání před těžkým průběhem a následnou hospitalizací v nemocnici. Očkovaných lidí bez posilující dávky se letos v lednu nakazilo koronavirem skoro stejně jako neočkovaných. Čtyřikrát méně pravděpodobná je nákaza u lidí, kteří mají i posilující dávku vakcíny. Vyplývá to z dat o vlivu očkování na nákazy, která publikuje Ministerstvo zdravotnictví ČR. Hospitalizace je v lednu u neočkovaných zatím čtyřikrát pravděpodobnější než u lidí se dvěma dávkami vakcíny a sedmkrát pravděpodobnější než u lidí s posilující dávkou. Stejně jako při předešlých kampaních sází hlavní město na přiměřenou odlehčenost a především na pozitivní vyznění kampaně. Jednotlivé vizuály pracují se zdrobnělinami slov, které symbolizují známé symptomy covid-19, jako je kašel, rýma, teplota, únava, které se díky posilující dávce prokazatelně snižují. Důraz je tak kladen na finální efekt posilující vakcíny, nikoli na prvotní symptom. Zvýrazněná zdrobnělá varianta příznaku se snaží zaujmout na první pohled neobvyklým tvarem slova: TEPLŮTEČIČKA, RÝMIČIČIČKA, KAŠLÍČEČEK, ÚNAVIČIČKA. „Naše třetí očkovací kampaň je opět postavená na hře s českým jazykem. Prostřednictvím zdrobnělin odlehčeným způsobem zdůrazňujeme snížení příznaků covidu u lidí, kteří dostali posilovací dávku. Zároveň je vyzýváme, aby se i nadále chovali ohleduplně a nechávali se vzhledem k současné situaci pravidelně testovat,“ dodává Amila Hrustic B., Creative Director agentury DDB Prague. Nová kampaň má potenciál cílit na širokou věkovou skupinu. Díky své odlehčenosti a nezvyklým jazykovým tvarům by ji měly vnímat jak děti ve věku od 12 let, tak i populace 20 až 50 let. Startuje v tomto týdnu a postupně se objeví na reklamních plochách městského mobiliáře, ale i v on-line a tištěných médiích v rámci nastavených mediálních spoluprací. Kampaň tak opět bude nízkonákladová. V rámci jejího vzniku se Praha pouze podílela částkou 150 000 Kč na nákladech souvisejících s prací kreativního týmu. Sdělení vizuálů nezapomíná ani na výzvu k pravidelnému testování a obecně k zodpovědnému přístupu ke snižování přenosu nákazy na ostatní. Součástí jsou i odkazy na relevantní a ověřené informace k očkování. V první řadě se jedná o web ockovani.praha.eu, který za necelý rok svého fungování už nasbíral téměř 1 milion návštěv a aktuálně si jej prohlédnou zhruba 3 000 uživatelů denně. Lidé ale mohou volat i na informační linku k očkování 800 160 166, u níž je v posledních měsících patrný nárůst zájmu o informace a týdně je zde odbaveno přes 200 volajících. Mimo to je možné posílat i mailové dotazy na ockovani@praha.eu. Praha v neposlední řadě také průběžně informuje o možnostech testování proti onemocnění covid-19 prostřednictvím webových stránek covid.praha.eu. Za dobu jejich fungování od 1. října 2020 dohromady evidují už 2,2 milionu návštěv, 1,3 mil uživatelů a aktuálně zhruba 3 000 uživatelů denně. Datová platforma Golemio potom nabízí aktuální statistiky k průběhu pandemie koronaviru i data o očkování.  


Reviens Bébel!

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ČNSO Studio

Hlavní zprávy

 

NetConcert George Duke Band
webíky uniweb