Praha zakáže parkování sdílených elektrokoloběžek na veřejných místech

Praha zavede novou regulaci, zakazující parkování sdílených elektrokoloběžek na veřejných prostranstvích jako odpověď na stížnosti obyvatel. Provozovatelé budou moci nabízet služby jen se smlouvou s TSK, která určí přísná pravidla.


Praha se připravuje na významnou změnu v oblasti sdílené mobility. V nové regulaci, která byla oznámena primátorem Zdeňkem Hřibem a ředitelem Technické správy komunikací Filipem Hájkem, hlavní město neumožní parkování sdílených elektrokoloběžek v rámci připravovaného systému. Tento krok je reakcí na dlouhodobé stížnosti obyvatel, především z centrálních částí metropole, na neohleduplné chování uživatelů těchto vozítek, především turistů.

Nově připravený systém regulace sdílených dopravních prostředků, jenž by měl vstoupit v platnost v průběhu května, stanovuje, že koloběžky se nebudou moci odkládat na určených veřejných prostranstvích, a pokud budou ponechány jinde, Technická správa komunikací je odstraní. Provozovatelé nebudou moci nabízet své služby bez uzavření smlouvy s TSK, která ukládá přísná pravidla pro parkování a provoz. Městská rada má v plánu schválit použití veřejných prostranství pro parkovací účely sdílených kol a elektrokol do konce května. Operátoři za každé odstavené vozítko zaplatí 25 korun měsíčně a nedodržení pravidel bude penalizováno pokutami.

Manažeři sdílených služeb, například Lime a Bolt, považují navrhovaná opatření za nové nastavení pravidel. Zástupci firem se však kriticky vyjadřují k tomu, že magistrát delší dobu nereagoval na jejich dotazy týkající se klíčových aspektů smlouvy. Doposud se hovořilo o pokutách za odkládání vozítek na nevhodných místech, ale tento návrh by mohl vést k úplnému zákazu pro sdílené koloběžky. Provozovatelé očekávají, že přesněji stanovené mechanismy povedou k větší spolupráci s městem.

Předseda Pirátů Zdeněk Hřib a vedení Prahy dlouhodobě reagují na kritiku, kterou sdílené elektrokoloběžky vyvolávají. I přes objevující se nesoulad ohledně přístupu se očekává, že koaliční partneři dospějí k dohodě umožňující systematické řešení této problematiky. Zákaz sdílených koloběžek prosazuje především Praha 1, která dokonce požaduje zavedení této regulace formou městské vyhlášky. Hřib nicméně zmínil, že takové opatření by postihovalo i osobní koloběžky, což není cílem města.



Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
UNIWEB - weby od lidí pro lidi

Hlavní zprávy