Nová autobusová linka přes Strahovský tunel: start už příští rok?

Radnice pražských částí 5, 6 a 8 chtějí zřídit novou autobusovou linku pro zkrácení cestování přes Strahovský tunel a Blanka. Ropid však upozorňuje na potřebnou opravu Strahovského tunelu.


Radnice městských částí Prahy 5, 6 a 8 prosazují zřízení nové autobusové linky, která by spojila tato území prostřednictvím Strahovského tunelu a tunelového komplexu Blanka. Takové propojení by podle jejich představ mělo výrazně zkrátit dobu cestování mezi těmito částmi města.

Výzvu k zavedení nové linky adresovaly radnice organizaci Ropid, která plánuje městskou hromadnou dopravu v Praze. Podle mluvčího organizace Ropid Filipa Drápala však není možné zavést autobusovou dopravu ve Strahovském tunelu před jeho kompletní opravou z bezpečnostních důvodů. Pro Blanka tunely již přípravy začaly, avšak jsou teprve na začátku.

Předběžná trasa takzvané 'tunelbusové' linky by vedla z Liberecké ulice v Praze 8, pokračovala Bubenečským tunelem na Hradčanskou a Vítězné náměstí a dále by směřovala Brusnickým a Strahovským tunelem na Anděl. Tato trasa by měla, jak uvádí návrh rady Prahy 5, významně urychlit spojení mezi Prahou 5 a 6, zejména během nočních hodin a víkendů.

Odborné odhady naznačují, že nová linka by měla zkrátit cestování mezi Andělem a Dejvicí o zhruba čtvrthodinu ve srovnání s tramvají a zhruba o deset minut oproti jiným autobusovým trasám, které nepoužívají tunely. Tím by také mohla odlehčit přetíženým tramvajovým spojům v oblastech Anděla, Malostranské a Dejvic.

Radnice navrhují pilotní provoz linky před začátkem rekonstrukce Strahovského tunelu, který je naplánován na rok 2028. Po této opravě by bylo vhodné linku elektrifikovat podobně jako Letenský tunel. Drápal však poznamenává, že Strahovský tunel v současnosti nemá například bezbariérové přístupy, což je dalším důvodem pro nutnost rekonstrukce před zahájením provozu.

Pro komplex Blanka, jenž byl otevřen v roce 2015, již začaly přípravy na zavedení autobusů, což souvisí i se zlepšující se situací kolem počtu řidičů MHD. Diskutuje se o vedení linky v úseku Dejvická - Hradčanská - Kuchyňka - Vychovatelna - Kobylisy - Podhajská pole - Sídliště Čimice, která by měla jezdit v pravidelných intervalech.

Pokud by se podařilo vyřešit provozní omezení v tunelech, mohly by autobusy začít jezdit komplexem ve druhé polovině příštího roku. Po dosažení konkrétnějších fází vývoje projektu se předpokládá podrobné představení plánů vedením hlavního města na tiskové konferenci.



Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
UNIWEB - weby od lidí pro lidi

Hlavní zprávy