Jaké konkrétní postupy musíte aplikovat, aby vaše firma šlapala jako švýcarské hodinky, i když se jednotliví pracovníci nachází na úplně jiných místech?
Z domova mohou pracovníci stihnout všechny úkoly včas, a dokonce i za kratší dobu než v kanceláři – ale může nastat i opačná situace. Proto je nezbytné dodržovat časový harmonogram; a v prvé řadě členy týmu proškolit v základech time managementu. Alfou a omegou je rozdělení pracovní doby na kratší časové úseky – a ty přidělit jednotlivým aktivitám.
Aktivní komunikace je základ. Problémy mohou nastat v případě, kdy se některé informace začnou ztrácet z důvodu používání různých komunikačních platforem. Určete si proto s ostatními jasná pravidla vzájemné interakce a definujte místo, kde se bude ukládat kompletní historie důležitých konverzací. Mohlo by to být například CRM.
Pokud CRM systém nevyužíváte, případně hledáte jiné řešení než to stávající, vyzkoušejte český eWay-CRM, který vám poslouží i jako nástroj pro projektové řízení.
Každodenní osobní kontakt můžete nahradit pravidelnými videohovory. Využívejte je při poradách, think-tancích a třeba i v rámci nezávazné konverzace pro udržení sociálního kontaktu. Mezi nejoblíbenější a nejrozšířenější nástroje pro online setkání patří Skype for Business, Microsoft Teams a Google Meet.
Někdo na práci z domova nedá dopustit, někdo naopak kvůli sociální izolaci trpí. Snažte se proto sledovat psychickou kondici ostatních členů týmu a v případě potřeby nabídněte pomoc – někdy si stačí druhého vyslechnout a ubezpečit ho, že svou práci dělá správně. Udržování dobré morálky patří mezi hlavní pilíře bezproblémového fungování týmu.