DPP zrekonstruuje tramvajovou trať na nábřeží Edvarda Beneše, přinese místní zlepšení pro všechny typy dopravy

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) začne od této soboty 28. srpna 2021, zhruba od půlnoci z pátku na sobotu, s rekonstrukcí tramvajové tratě na nábřeží Edvarda Beneše v úseku mezi Čechovým a Štefánikovým mostem.


Rekonstrukce téměř 40 let staré tratě potrvá do pátku 15. října 2021 do půlnoci, proto bude v celém úseku obousměrně přerušen provoz tramvají, a i nadále vyloučena automobilová doprava. Během rekonstrukce se změní trasy pravidelných tramvajových linek 15, 17, 93 i obou historických 42 a 43. Náhradní doprava nebude zavedena, DPP místo ní zavede v denním provozu polokružní tramvajovou linku 27.

„Letní stavební sezóna běží na plné obrátky a jednotlivé investice se nám daří úspěšně koordinovat. Na nábřeží Edvarda Beneše začala Technická správa komunikací začala opravou odvodnění a vozovky včetně části dlažby při výjezdu z Letenského tunelu. Teď Dopravní podnik naváže rekonstrukcí tramvajové trati. Zároveň během rekonstrukce posunujeme trať o půl metru směrem k řece, aby byl nástup do tramvají pohodlnější a nebyla mezi nimi nepříjemná mezera,“ uvedl Adam Scheinherr, náměstek primátora pro oblast dopravy a předseda dozorčí rady DPP.
„Tramvajová trať na nábřeží Edvarda Beneše je téměř 40 let stará, naposledy jsme ji rekonstruovali v roce 1982. Před 11 lety sice prošla opravou, nicméně se tehdy jednalo o opravu užitým materiálem, část z ní leží na původních velkoplošných panelech, které dožívají. Nová trať bude na betonové desce s pružným upevněním kolejnic a asfaltovým povrchem, díky čemuž se sníží hluk a vibrace z tramvajového provozu,“ říká Jan Šurovský, člen představenstva a technický ředitel DPP – Povrch a dodává: „Trať během rekonstrukce posuneme na základě dohody s MHMP, MČ Praha 7 a IPR o zhruba 40 – 50 cm směrem k řece, aby se plně využil uliční profil. Ve směru na Klárov kolem tratě nainstalujeme tvarovky. Díky tomu se zlepší průjezd v tomto směru nejen pro tramvaje, ale i pro zájezdové autobusy i pro širší osobní auta. Ve směru z centra naopak budou auta nově jezdit po tramvajovém tělese. V konečném důsledku očekáváme, že díky tomuto řešení zde ubude konfliktních a nebezpečných situací mezi tramvajemi a individuální automobilovou dopravou, a v neposlední řadě se zlepší jízdní doba tramvajových spojů.“

Tramvajovou trať v úseku Čechův most – Klárov DPP zatím rekonstruovat nechystá.

„V tomto úseku je zhruba třetinový provoz ve srovnání s úsekem mezi Čechovým a Štefánikovým mostem, proto se trať tolik neopotřebovává, navíc v roce 2008 byly panely kompletně vyměněny za nové“ doplňuje Jan Šurovský.

Navazující úsek na nábřeží kapitána Jaroše je mnohem mladší, zde rekonstrukce proběhla v roce 2012 a výměna opotřebených kolejnic na jaře 2019.

Informace o změnách v dopravě

Z důvodu rekonstrukce tramvajové tratě na nábřeží Edvarda Beneše je od soboty 28. srpna (cca 0:00 hod.) do pátku 15. října 2021 (cca 24:00 hod.) obousměrně přerušen provoz tramvají na nábřeží Edvarda Beneše, v úseku mezi Čechovým a Štefánikovým mostem.

Změny tras tramvajových linek

Linka 15 je ve směru od Olšanských hřbitovů ze zastávky Dlouhá třída odkloněna přes zastávky Strossmayerovo náměstí a Veletržní palác do obratiště Výstaviště.

Linky 17 a 93 jsou v úseku Staroměstská – Strossmayerovo náměstí odkloněny přes zastávky Malostranská, Sparta a Letenské náměstí (všechny spoje linky 17 jsou provozovány v trase Levského – Vozovna Kobylisy).

Historická linka 42 je vedena v trase Dlabačov – Pražský hrad – Královský letohrádek – Sparta – Strossmayerovo náměstí – Dlouhá třída – Náměstí Republiky – Masarykovo nádraží – Václavské náměstí – Národní třída – Národní divadlo – Újezd – Malostranská – Královský letohrádek – Pražský hrad – Dlabačov.

Historická linka 43 je vedena v trase Vozovna Střešovice – Prašný most – Hradčanská – Sparta – Strossmayerovo náměstí – Výstaviště – Planetárium Praha – Výstaviště – Strossmayerovo náměstí – Sparta – Chotkovy sady – Královský letohrádek – Pražský hrad – Vozovna Střešovice. 

V denním provozu je zavedena linka 27 polookružně v trase Levského – Sídliště Modřany – Nádraží Modřany – Nádraží Braník – Výtoň – Palackého náměstí – Jiráskovo náměstí – Národní divadlo – Staroměstská – Malostranská – Čechův most – Právnická fakulta – Staroměstská – Národní divadlo – Jiráskovo náměstí – Palackého náměstí – Výtoň – Nádraží Braník – Nádraží Modřany – Sídliště Modřany.

Změny v zastávkách tramvají

Na nábřeží Edvarda Beneše se zřizuje zastávka Čechův most (směr Právnická fakulta).

Náhradní doprava není zavedena. 

K akci DPP připravuje informační letáky do vozů a zastávek povrchové dopravy i vitrín ve stanicích metra, nasazení informátorů v reflexních vestách, hlášení ve stanicích metra, hlášení ve vozech dotčených linek povrchové dopravy, informační tabule na konkrétních místech určení. Podrobnější informace se cestující dozví také na webu DPP na dpp.cz, na sociálních sítích DPP, v informačních střediscích DPP nebo na telefonické infolince DPP 296 19 18 17, která je v provozu denně od 7:00 do 21:00.

The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
The Loop Jazz Club

Hlavní zprávy