Home staging při prodeji nemovitosti

Cíl je jasný – chcete prodat nemovitost co nejrychleji a zároveň nemuset slevit na ceně.


Existuje snad zaručený recept, jak přilákat pozornost potenciálních zájemců, kteří se beztak poohlíží po finančně nejvýhodnější nabídce? Odpověď vás potěší. Nakupující se často rozhodují na základě emocí. A když jim nemovitost naservírujete na zlatém podnose, je jen malá šance, že ji odmítnou. Klíčem k úspěchu je důsledná příprava neboli home staging (či homestaging). Už jste pojem zaslechli, ale nevěnovali mu dostatečnou pozornost? Měli byste!

Některé nemovitosti se prodají prakticky ihned, jiné na inzertních serverech zahálí týdny i měsíce. Přitom se často jedná o kvalitativně srovnatelné nabídky, v čem tedy tkví „kouzlo“ těch, o které je větší zájem? Překvapivě se nemusí jednat o nižší cenu, zájemci se o některé byty a domy doslova perou, protože na ně udělaly skvělý dojem perfektní fotografie.

Pravděpodobně jste již s „vymazlenými“ snímky interiérů měli tu čest. Třeba když jste posledně hledali ubytování na Airbnb, protože právě zde se to jenom hemží velmi povedenými fotogaleriemi. Pokud jste si při prohlížení některé z nich povzdechli, že takové bydlení nevlastníte, home staging (zvaný též foto staging) zafungoval.

Na home stagingu není nic magického. V podstatě jde o velmi jednoduchý až přímočarý proces, v rámci kterého se interiér vyladí tak, aby byl dokonale fotogenický. Úkolu by se měl zhostit zkušený interiérový designér, pod jehož velením vyniknou přednosti daného místa a současně ustoupí do pozadí případné nedostatky. Důležité je, aby bylo skryto vše osobní – interiér musí působit neutrálně, aby zaujal co nejširší okruh zájemců.

Mnohé realitní kanceláře nabízí službu home stagingu zdarma, nemusí tedy nutně navýšit prodejní náklady.

Proč byste měli home staging využít i vy?

Podle statistik se nemovitosti po home stagingu prodávají dráž – v průměru o cca 10 %. Prodejní cena nemovitosti tak může být o desítky až stovky tisíc korun vyšší, aniž byste utratili za nákladnou rekonstrukci.

Dalším důvodem je rychlost prodeje. Nemovitosti, které prošly přípravou, se prodávají mnohem rychleji než ostatní, protože jsou na inzertních serverech vidět. Mnohé se prodají takřka okamžitě, třeba do několika hodin od zveřejnění inzerátu.

Vzhledem k tomu, že si zájemce udělá na nemovitost názor za pouhých 90 sekund, musí být výsledný dojem co nejlepší. Designérské úpravy zajistí, aby se vytratily osobité rysy a fotografie oslovily co nejvíce uživatelů.

Další skvělé tipy, jak zvýšit cenu nemovitosti a prodat ji rychleji, najdete na stránkách realitky MAXIMA.

Image by Jean van der Meulen from Pixabay

Autor: REGIONPLZEN.CZ Článek může obsahovat komerční sdělení.

polymedia

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
netConcert

Hlavní zprávy

 

uniweb weby
UNIWEB SEO