MMR se opět účastní osvětové kampaně na podporu lidí s autismem

Ministerstvo pro místní rozvoj se tradičně připojuje ke každoroční kampani „Česko svítí modře“, která usiluje o zvýšení povědomí společnosti o autismu a života s ním.


Budova na Staroměstském náměstí se v noci z 2. na 3. dubna rozzářila modře.

„Lidé s poruchou autistického spektra se setkávají se specifickými potížemi každý den. Dnešní výzvy, jako je pandemie COVID-19 a válka na Ukrajině, na ně mohou psychicky dopadat více, než na jiné. Tito lidé si zaslouží náš respekt a toleranci. Budova ministerstva na Staroměstském náměstí se proto v noci 2. dubna zbarví do odstínů modré, která letos ještě více vynikne po boku ukrajinské vlajky,“ říká ministr pro místní rozvoj Ivan Bartoš.

Mottem devátého ročníku kampaně je: „Povědomí otevírá bránu porozumění a respektu k lidem na spektru.“ Kampaň je každoročně oficiálně zahájena 2. dubna, který OSN vyhlásila jako Světový den zvýšení povědomí o autismu. Hlavním cílem kampaně je upozornit veřejnost na skutečnost, že i v  jejich blízkém okolí může být rodina s dítětem či dospělý člověk s autismem, kteří se potýkají s nemalými problémy, a kteří vyžadují speciální přístup. V Česku se s některou s forem autismu potýká asi 200 tisíc lidí.

Budova Ministerstva pro místní rozvoj se rozzářila modře proto, že modrá barva symbolizuje komunikaci – jednu ze tří oblastí, které jsou pro osoby s autismem problematické a pro vzájemné porozumění zcela zásadní. Osvětovou kampaň v Česku vede platforma Naděje pro autismus od roku 2014. Ministerstvo pro místní rozvoj se této akce pravidelně účastní.

Více o projektu zde: https://www.nadejeproautismus.cz/projekty/kampan/cesko-sviti-modre/

ČNSO studio

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
The Loop Jazz Club

Hlavní zprávy