Nový chodník u pražského nádraží

Nový chodník u pražského hlavního nádraží zlepší přístup a bezpečnost cestujících. Projekt, který by měl být hotov za šest týdnů, navazuje na úpravy z roku 2019. Součástí rekonstrukce nádraží je i plán na novou tramvajovou trať.


V Praze se v současné době realizuje projekt výstavby nového chodníku u pražského hlavního nádraží. Jedná se o pokračování úpravy přístupu k nádraží, která by měla zpříjemnit a zabezpečit cestu návštěvníků. Již nyní víme, že by se měl chodník stát součástí již dokončené části v Legerově ulici. Na sociální síti X o tom informoval generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda. Chodník vytvoří pěší spojení k Fantově budově, a podle zdroje by měl být hotový za šest týdnů.

Nový chodník výrazně zlepší dosavadní stav, kdy byl přístup k nádraží ztížen a nebezpečný. Současně zmizí plot, který odděluje nádraží od silnice. Toto opatření navazuje na první úpravy z roku 2019, kdy byl zúžený chodník u nádraží rozšířen na bezpečnější šíři. Projekt podporuje bezpečnost, snadný přístup a rekonstrukci infrastruktury.

Na dalším vylepšení komunikace v okolí hlavního nádraží se již nyní pracuje i ze směru od Žižkova. V roce 2021 zde byl zprovozněn podchod, který propojuje nádraží s třetí městskou částí. Tyto úpravy pomohou nejen pěším, ale i cestujícím, kteří už nebudou muset přecházet přes park se zavazadly. Navíc se plánuje vznik nové tramvajové trati, která povede přímo k nástupišti v rámci rozsáhlé rekonstrukce nádraží.

Rekonstrukce a přeměna hlavního nádraží a jeho okolí by měla započít v roce 2028 a její náklady se odhadují na dvě miliardy korun. Plán ovšem čelí kontroverzi, neboť proti návrhu se zformovala petice s téměř deseti tisíci podpisy.

Zároveň připomeňme, že v prosinci minulého roku proběhlo slavnostní otevření zrekonstruovaných interiérů Fantovy budovy na pražském hlavním nádraží, kterého se zúčastnil Jiří Svoboda a ministr dopravy Martin Kupka (ODS). Opravy interiérů navázaly na rekonstrukci fasády, která proběhla v letech 2019 až 2022. Restaurace interiérů podtrhuje historický význam a památkovou hodnotu Fantovy budovy, která vznikla v letech 1901 až 1909 a sloužila jako hlavní odbavovací prostor nádraží až do roku 1977.


Vizovické Trnkobraní 2024

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
Vizovické Trnkobraní 2024

Hlavní zprávy

 

Hrady.cz - letní kulturní festival 2024